Fotografi : Penjara PUDU oleh khrlhsym

Penjara pudu nama yang tidak asing lagi rakyat-rakyat malaysia yang terletak di jalan hang tuah. di bina pada tahun 1891 dan siap sepenuhnya 1895. kini penjara ini tinggal kenangan. sebelum ia di robohkan aku sempat  masuk kedalamnya untuk sesi fotografi, mengikut permit yang di tetapkan, sesi fotografi itu berlangsung secara 2 hari, tapi malangnya pada hari kedua orang awam tidak di benarkan masuk ke dalam. Sepatutnya hari pertama biasanya aku gunakan untuk melihat sekeliling dan hanya mengambil gambar secara santai dan hari kedua di gunakan untuk mengambil gambar sepenuhnya kerana hari kedua ni baru membawa alatan-alatan lengkap untuk sesi strobist. Camera digunakan ialah nikon d90, di manipulasi mengunakan adobe photoshop. separuhnya high iso. 










12 comments:

lavender harum wangi said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sayang sudah dirobohkan.

Dark Half said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bagi yg dapat merakamkan penjara pudu sebelum dirobohkan, dah tentu tersimpan menjadi masterpiece yg tak ternilai

Nurarnida Sabrina said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tak sangka bos titewww pndai angkap gmbau lawo2 mcm kt ats kan bang?

Lucifer said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nice view utk no 1 dan 2.

The Sharkox said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Penjara ni aku pernah masuk ke dalam sekali...


masa rombongan sekolah darjah 5

KHRLHSYM said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

manada pandai =.="

intan.maisarah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tinggal kenangan :)

Zoul Yazix said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Teringat hari terakhir sebelum bangunan ini dirobohkan.

Abang Zam said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pandai main camera
syantek

Mikael Atoya said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lawa gambar gambarnya , sayang aku x pernah pergi

dill said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

cuma tinggal saki baki penjara pudu je kan skarang ni? siap ada contengan graffiti kat tembok. ade sesetengah tulisan tu menyayat hati

dill.

Larasephia said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

teringin nak pegi tengok dulu tapi bila tengok seekers jumpa ramai sangat makhluk2 aneh kat sini tak berani la pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...